poniedziałek, 26 stycznia 2015

Wegańskie racuchy z jabłkami



Racuchy, racuszki, puszyste i wyrośnięte. Takie, jakie robiły kiedyś (albo nadal robią?) Wasze mamy i babcie. Tradycyjnie posypywane cukrem pudrem, choć nic nie stoi na przeszkodzie żebyście nieco unowocześnili ten przepis polewając je syropem klonowym, lub z agawy. Zapraszam do wypróbowania, na leniwe śniadanie lub szybką kolację, jak wolicie!

Składniki:
  • 250 ml musu jabłkowego (ja użyłam domowego, gęstego jak powidła możecie kupić ew. zastąpić dojrzałymi, rozgniecionymi bananami)
  • dwa duże jabłka pokrojone w plastry (użyłam szarej renety, lubię ich kwaśny smak) mogą być też kawałki ananasa
  • pół kubka wiórków kokosowych (można pominąć)
  • kubek mąki pszennej
  • kubek i 1/4 mleka roślinnego w temperaturze pokojowej (użyłam ryżowego, ale może być jakiekolwiek inne, ciasto ma mieć gęstą konsystencję)
  • 7g suszonych drożdży
  • dwie łyżki cukru trzcinowego
  • olej do smażenia (preferuję rzepakowy)
Przygotowanie:
  1. Wymieszać ze sobą wszystkie składniki (najlepiej ręcznie) oprócz pokrojonych jabłek. Odstawić ciasto na 30 minut (ja nie wytrzymuję dłużej niż 15). Dodać pokrojone jabłka. Smażyć z dwóch stron na rumiano. Podawać posypane cukrem pudrem (na zimno też są dobre). Smacznego :)

1 komentarz: