sobota, 25 maja 2013

Deser z serkiem tofu i musem truskawkowym na spodzie z migdałów



Raczę się właśnie fasolką po bretońsku popijaną czerwonym winem, za chwilę odpalę film z cudowną Marilyn Monroe w roli głównej, a przede mną piętrzy się stos książek i zeszytów.. ale kogo by to obchodziło w takich okolicznościach? Dziś przedstawiam przepis na jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) deserów jakie jadłam/przyrządziłam, w dodatku mogą go jeść osoby na diecie bezglutenowej.
Zróbcie go komuś kogo kochacie!

Składniki: (na naczynie o śr. ok 18 cm, lub parę małych pucharków)
  • 2 szkl. migdałów, namoczonych przez noc
  • ok. 6-10 kartofelków marcepanowych (np. takich klik)
  • ok. 6 suszonych daktyli
  • 2 kostki tofu naturalnego (2 x 180 g)
  • 1/3 szkl. cukru pudru
  • dwie łyżki soku z cytryny
  • aromat migdałowy (opcjonalnie)
  • ok. 4 łyżki  słodkiego dżemu truskawkowego (można pominąć i zastąpić cukrem)
  • 500 g truskawek bez szypułek (mogą być mrożone)
  • 2-3 łyżeczki agaru 
  • dowolne owoce (ja użyłam winogrona, maliny, truskawki i borówki amerykańskie)
Przygotowanie:
  1. Zaczynamy od spodu: Migdały (odsączone z wody) zmielić z daktylami i kartofelkami marcepanowymi w młynku do mielenia (ew. w malakserze). 
  2. Następnie zmielić tofu (najlepiej dwa razy, dzięki czemu masa stanie się delikatniejsza), wymieszać je z sokiem z cytryny, paroma kroplami aromatu migdałowego i cukrem pudrem.
  3. Truskawki zmiksować, dodać dżem (ew. cukier). Powstałą masę doprowadzić do wrzenia i dodać do niej rozpuszczony w łyżce wody agar. Gotować przez 2-3 minuty. Odstawić do wystudzenia.
  4. Naczynie (lub pucharki) posmarować odrobiną oleju. Wyłożyć kolejno: masę migdałową, mus truskawkowy, tofu i owoce. Schładzać przez około 1h w lodówce.
* inspirowałam się tym przepisem 



A to takie moje małe ostatnie odkrycie.

6 komentarzy:

  1. Ble, fuj. Warzywa na patelni o niebo lepsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobię sobie, tylko jak zjem sama, to mnie chyba rozsadzi w fotelu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie będziesz musiała długo szukać osoby, która się skusi ;> ew. zawsze można zrobić wersję jednoosobową ;D

      Usuń
  3. Jeśli przepis zawiera tofu to nie jest to przepis dla witarian ;). Mleko sojowe, z którego robi się tofu, gotowane jest 4 godziny ;).

    Deser wygląda nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za sprostowanie, nie zdawałam sobie z tego sprawy ;)

      Usuń