sobota, 7 września 2013

Sos z surowych pomidorów z szałwią



Mam ochotę wyjechać w góry lub zaszyć się w dziupli Frankie'go Furbo (kto jest takim fanem twórczości Williama Whartona jak ja, ten wie o czym mówię), wcale nie czuję jakby minął dopiero tydzień od rozpoczęcia roku szkolnego. Nic się nie zmieniło, te same rozczarowania, Ci sami ludzie i ta sama sztuczność, Ja nie chcę taka być. Powtarzam sobie jak mantrę 'jeszcze tylko 9 miesięcy', co nie oznacza oczywiście, że w tym czasie zamierzam czekać i wegetować o nie, nie. Zbyt wielu takich wiecznie czekających poznałam w swoim życiu, by powielać ich błędy. "(...) Cze­kaliśmy i cze­kaliśmy. Wszys­cy. Czy ten łapi­duch nie wie, że od cze­kania ludziom od­bi­ja szaj­ba? Ludzie cze­kają przez całe życie. Cze­kają na lep­sze cza­sy, cze­kają na śmierć. Cze­kają w ko­lej­ce, żeby ku­pić pa­pier toale­towy. Cze­kają w ko­lej­ce po pieniądze. A jak nie mają szma­lu, to cze­kają w jeszcze dłuższych ko­lej­kach po za­siłek. Człowiek cze­ka, żeby położyć się spać, i cze­ka, żeby się obudzić. Cze­ka, żeby się ożenić, i cze­ka, żeby się roz­wieść. Cze­ka na deszcz, cze­ka, aż przes­ta­nie pa­dać. Cze­ka na po­siłek, a kiedy go zje, cze­ka na następny. Cze­ka w pocze­kal­ni u psychiat­ry ra­zem z bandą po­myleńców i sam nie wie, czy jest jed­nym z nich". Nie pozwólcie by Wasze życie było wiecznym czekaniem.
Korzystając z sezonu na pomidory zmajstrowałam taki oto sos, zachęcam do własnych eksperymentów, sosy z surowych pomidorów są wprost obłędne!

Składniki:
  • 2 duże, dojrzałe i jędrne pomidory bez skóry
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 liście szałwii
  • gałązka rozmarynu
  • garść suszonych pomidorów (moje były piekielnie słone, więc nie dodawałam już soli)
  • 3 daktyle (lub łyżeczka substancji słodzącej; cukru, syropu z agawy etc..)
  • łyżka oliwy z oliwek
  • ok. 2 garści płatków migdałowych
  • szczypta cynamonu
  • czarny pieprz do smaku 
  • ulubiony makaron
  • liście szałwii i wegański parmezan (lub chociaż podprażone płatki migdałów) do posypania
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieścić w blenderze, miksować przez około 30 sekund. Podawać z makaronem, porwanymi listkami szałwii i wegańskim parmezanem. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz